Spółka z o.o. bez pracowników

Czy spółka z o.o. bez pracowników może funkcjonować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa? W jaki sposób wypłacić wynagrodzenie we właściwy sposób? Na samym początku warto zaznaczyć, że przepisy prawne nie narzucają konieczności zatrudniania pracowników w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.

W obszarze funkcjonujących przedsiębiorstw w postaci spółek z o.o. często zdarza się, że pracę wykonują sami wspólnicy. Zdarzają się również sytuacje, w których wspólnicy pełnią rolę członków zarządu co wiąże się z dodatkowymi obowiązkami.

Sposób wypłaty wynagrodzenia – spółka z o.o. bez pracowników

W sytuacji, gdy członkowie zarządu wykonują pracę, wynagrodzenie wypłaca się na podstawie:
– podjętej uchwały,
umowy o pracę,
– umowy zlecenie,
– kontraktu menadżerskiego.

W przypadku wspólników wypłata wynagrodzenia następuje na podstawie:
– umowy o pracę,
– umowy o dzieło,
zapisów umowy spółki.

Bez wątpienia warto podkreślić, że spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością mogą prowadzić wyłącznie wspólnicy. W takiej sytuacji nie ma konieczności zatrudniania zewnętrznych pracowników.

Warto zaznaczyć, że w przypadku, gdy spółka nie zatrudnia pracowników, wszystkie kwestie podatkowe oraz księgowe muszą być dopełnione w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Z tego powodu warto skorzystać z dodatkowej pomocy specjalistów, którzy wdrażać będą rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo podmiotu na rynku.

Przedsiębiorcy korzystający z doradztwa podatkowego i księgowego mają pewność, że wszystkie obowiązki narzucone przepisami prawa są dopełnione we właściwym terminie.

 

Spółka z o.o. bez pracowników

Spółka z o.o. bez pracowników
Przewiń na górę