Rejestracja spółki z o.o. w US – jakie dokumenty należy złożyć? O czym przede wszystkim powinni pamiętać właściciele spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z prowadzeniem firmy? Na co warto zwrócić uwagę dopełniają formalności rejestracyjnych?
Po zarejestrowaniu spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym bardzo ważnym etapem jest zarejestrowanie podmiot w Urzędzie Skarbowym. Właściwy US określa się na podstawie siedziby spółki. Jakie formularze bez wątpienia należy złożyć w US?
1. NIP-8, który składa się w terminie 21 dnia od dnia rejestracji spółki. Istotnie należy zaznaczyć, że gdy spółka zatrudnia pracowników termin jest skrócony do 7 dni.
2. PCC-3, który dotyczy podatku od czynności cywilno-prawnych. Płatnikiem podatku jest spółka (w przypadku elektronicznej rejestracji podmiotu). W przypadku rejestracji w Kancelarii Notarialnej podatek pobiera notariusz. Formularz składa się w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego tj. zawarcia umowa spółki.
3. UPL-1, który stanowi pełnomocnictwo do wysyłania deklaracji elektronicznych w imieniu spółki.
4. VAT-R, który wymagany jest podczas rejestracji spółki jako czynnego płatnika VAT.
5. Oświadczenie o wyborze kwartalnej metody CIT.
Rejestracja spółki z o.o. w US może zostać dopełniona przez specjalistów. Wystarczy powierzyć całą procedurę rejestracyjną osobom, które przygotują odpowiednie wnioski i formularze. Właściciel firmy może wtedy całą swoją uwagę poświęcić na wdrażanie przygotowanej oferty produktów oraz usług.
Sprawdź dlaczego wybieramy spółkę z o.o.