Bez wątpienia należy zaznaczyć, że rejestracja spółki z e-podpisem jest jedną możliwości, z których mogą skorzystać osoby decydujące się na założenie własnej firmy przez Internet. Z pewnością Wykorzystanie platformy S24 w procesie rejestracji firmy znacznie upraszcza oraz przyspiesza procedurę. Jak w związku z tym dopełnić formalności przez Internet?
1. Założenie konta użytkownika w systemie S24
2. Stworzenie profilu przedsiębiorstwa
3. Przeprowadzenie procedury rejestracji spółki (udostępnienie danych spółki, wypełnienie dokumentów oraz wniosków)
4. Podpisanie dokumentów przy użyciu profilu zaufanego lub certyfikowanego podpisu elektronicznego
5. Opłacenie wniosku online
6. Złożenie dokumentów spółki w sądzie rejestrowym
7. Złożenie oświadczenia o pokryciu kapitału zakładowego
8. Zapłata podatku PCC
9. Uzyskanie NIP, REGON
Istotnie rejestracja spółki z e-podpisem jest najczęściej wybieraną formą procedury rejestracyjnej. Jak pozyskać swój podpis elektroniczny?
Bezsprzecznie w początkowym etapie uzyskania własnego e-podpisu należy wybrać odpowiednią firmę zajmującą się zakładaniem oraz sprzedażą podpisów elektronicznych. Następnie należy zakupić zestaw do e-podpisu oraz aktywować go.
Istotnie należy zaznaczyć, że cała procedura aktywacji podpisu elektronicznego musi przebiegnąć we właściwy sposób. Umożliwi to późniejsze posługiwanie się e-podpisem zgodnie z prawem oraz da gwarancję ważności podpisanych dokumentów.
Godne uwagi są przede wszystkim korzyści z posiadania e-podpisu:
– załatwianie spraw biznesowych przez Internet
– możliwość składania deklaracji oraz wniosków online
– ograniczenie wielu kosztów związanych z załatwianiem spraw urzędowych
Wnioskując można stwierdzić, że popularność podpisów elektronicznych z każdym dniem zwiększa się z powodu ułatwienia różnego rodzaju procedur.
Na zakończenie zachęcamy do lektury bloga:
Czym różni się podpis kwalifikowany od profilu zaufanego? Sprawdź na naszym blogu!